Søk i denne bloggen

Om meg

Trondheim, Sør Trøndelag, Norway
Dame på 36 med med stor interesse for håndarbeid og hobby! Gift og mamma til 2 flotte gutter, bosatt "på landet i byen".

søndag 23. januar 2011

Oh du hærlige helg...

Det beste som finnes er å komme hjem på fredags ettermiddag å ikke ha en eneste planlagt aktivitet for helga. Bare 2 dager med fri, avslapping og selvfølgelig - kreativt håndarbeid.....


Dette skal bli en slags romslig hals, som foldes rundt halsen omtrent som et skjerf. Det er første gang jeg prøver denne utgaven, så jeg er litt spent på hvordan sluttresultatet blir.




 ..For andre familiemedlemmer er definisjonen på ei perfekt helg å ligge konstant i gulvet med nyinnkjøpt LEGO...




På lørdag inviterte vi farmor på pizza og lørdagskos. Da hun kom, hadde hun med seg en kjempstor bukett med tulipaner!

Det er kjempekoselig å få blomster, og særlig tulipaner synes jeg. De er min absolutte favoritt (kanskje mest fordi de ikke henger med huet etter 5 minutter hjemme hos meg..!)

Det er fortsatt januar, men med mildvær og regn ute og tulipaner inne kommer jeg nesten i vårstemning....
Hjemme hos oss bor det en katteskjønnhet som heter Fia. Vi har vært litt bekymret de siste dagene, fordi hun halter veldig på den venstre forlabben sin.
Hva kan ha skjedd? Kan det ha vært en påkjørsel?

Vi tenkte å se det an litt, og ta henne med til dyrlegen når de åpner igjen over helga. I mellomtiden blir det kos og atter kos i sofaen sammen med gutta :-)


På søndag tok vi turen til Trondheims flotte badeanlegg Pirbadet, nå var det lenge siden sist! Størstegutten lærte å svømme i Spania i sommer, og har liksom ikke fått "vedlikeholdt" svømmekunnskapene siden. Minstegutten ble også veldig tøff i sommer, dykket og svømte rundt med snorkel og dykkermaske.
Vel fremme i Pirbadet innså vi at det var ingen grunn til bekymring! Å svømme er tydeligvis som å lære å sykle, har du først lært det....innen vi var ferdige ble det hoppet salto, dykket og stupt av begge to. Kjempearti! Og avslutningen er som alltid etter en runde i svømmehallen.....en stor, deilig soft-is i kafeen.

Hærlig superhelg over, klar for ny uke nå!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar