Søk i denne bloggen

Om meg

Trondheim, Sør Trøndelag, Norway
Dame på 36 med med stor interesse for håndarbeid og hobby! Gift og mamma til 2 flotte gutter, bosatt "på landet i byen".

fredag 28. januar 2011

Strikket hals

Her er halsen ferdig! Jeg ble kjempefornøyd, den er allerede flittig brukt. Den fungerer som en løs genserhals, og pynter godt opp en enkel jumper. I tillegg varmer den godt!


Garnet er Sandnes Kashmir Alpakka (14% kashmir, 86% baby alpakka)



Oppskriften er veldig enkel:

(Man kan også bruke Viking Eco Alpakka, denne er egentlig vel så egnet da den kommer i store hesper, og man slipper å skjøte på garnet så mange ganger (=knuter)

Garnforbruk: 2 hesper Viking eco alpakka / alternativt 4 nøster Sandnes Kashmir Alpakka
Pinner: Rundpinne nr. 6

Legg opp 114 m og strikk 4 rett og 2 vr til du har brukt opp 1,5 hespe/3 nøster. Strikk deretter 4 rett og 2 vr sammen ut omgangen. Neste omgang blir da 4 rett og 1 vrang. Strikk opp resten av garnet og fell løst av.

1 kommentar:

  1. Så fin hals! Denne må jeg jammen lage en gang også. Så koselig at du linker til meg, nå har jeg lagt til deg også! :)

    SvarSlett